Köpvillkor

  • Beställning, orderbekräftelse och betalning
    Du gör din beställning genom beställningsformuläret på vår hemsida. Du betalar direkt och säkert med betalfunktionen Stripe (direktköp), Klarna (mot faktura) eller Swish (direktköp). Du följer enkelt betalningsinstruktionerna, och får bekräftelse på både beställning och betalning till din angivna e-postadress. På betalningskvittot och bekräftelsen finns kompletta uppgifter om din beställning, priser, totala köpesumman mm. Alla priser på hemsidan är inklusive moms. 

  • Spåra ditt paket
    Vi skickar alltid spårbart med DHL, och du kan enkelt följa ditt paket på www.dhl.se efter att ha fått ditt spårningsnummer skickat till angiven mejladress eller angivet mobilnummer. 


  • Fraktkostnad
    Fast fraktavgift för paket upp till 15kg - 99kr. Paket skickas till närmsta DHL-ombud (i vissa fall med Postnord om DHL inte kan leverera det aktuella paketet). 

  • Beräknad leveranstid
    Din beställning skickas från vårt lager på helgfria måndagar (annars nästa helgfria vardag om måndag är en röd dag). Order läggs senast kl 16.00 söndag för att hinna med postbilen på måndagen (det betyder att alla beställningar lagda efter kl16.00 söndag skickas först nästkommande måndag).  Leveranstiden från vårt lager till ditt ombud är 2-7 arbetsdagar.

  • Våra betalalternativ
    Vi erbjuder betalning med Klarna, Swish eller Stripe (kortbetalning). 

  • Våra fraktalternativ
    Vi levererar alltid spårbart med DHL (i vissa fall med Postnord om DHL inte kan leverera det aktuella paketet) och endast inom Sverige. Vi erbjuder tyvärr inte upphämtning på vårat lager.

  • Felaktiga adressuppgifter
    Vid slutförd order där adressuppgifter är felaktiga, debiteras du som kund 299kr inkl moms. Detta för att täcka transaktionsavgifter och administrativa kostnader hos oss, fraktföretag och ombud. Exempel på detta är att du som kund har försökt att beställa till annat land utanför Sverige eller har angett fel telefonnummer eller kontaktuppgifter. Har du angett en utlandsadress så går det tyvärr inte att ändra i alla system utan flertalet påbörjade arbetstimmar. Behöver vi ta hjälp av DHL eller Postnord för att ändra uppgifter är den fasta avgiften 299kr inkl moms. 

  • Ej uthämtade paket
    Ditt paket finns hos ditt ombud i ca 12 dagar (beroende på ombud). Ej uthämtade varor returneras till oss. För paket som inte löses ut, förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt och expeditionsavgift, för närvarande 299 kr inkl moms. Fakturan skickas till din angivna mejladress samt postadress med 10 dagars betaltid. Önskar du att få ditt paket återsänt till dig, debiteras du en ny fraktkostnad. 

  • Presentkort (endast digitala)
    Presentkortets värdekod kommer att skickas per mejl i beställningsbekräftelsen till den som genomfört köpet (till angiven mejladress). 
    Presentkortets värdekod uppges vid betalning i rutan "Rabattkod" när presentkortet ska nyttjas. 
    Presentkortet är giltigt i 1 år från inköpsdatum. 
    Önskar du att köpa presentkort samt annat gott? Då behöver du tyvärr göra två olika köp då systemet i dagsläget inte godkänner samköp i kombination med digitala presentkort. Hör gärna av dig om du behöver hjälp med detta. Ingen frakt tillkommer vid köp av enbart presentkort då korten levereras digitalt. 

  • Åldersgräns
    Är du under 18 år måste du ha målmans underskrift för att handla i butiken.

  • Företagsuppgifter
    Organisationsnummer: 556922-8330 Systrarna Stobin AB
    Postadress: Frestavägen 203, 19453 Upplands Väsby
    Besöksadress: Finns ingen besöksadress


    Adressen som vårt bolag är registrerat på är en postadress.

  • Ångerrätt
    Vi  har inte öppet köp/ångerrätt på livsmedel. Är det däremot något fel på ditt  livsmedel som du har beställt, har du rätt enligt lag att göra en reklamation. 
    Vi följer Konsumentköplagen och Lagen om distansavtal, som ger dig rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar fr.o.m. det datum du mottog varan. Vi tillämpar ångerrätt på varor som ej är livsmedel. Kontakta oss per mail [email protected] för returinstruktioner. Varan måste vara i oförändrat skick i sin originalförpackning, och du betalar returfraktkostnaden själv. Om produkten är förstörd, öppnad eller använd, kommer ingen återbetalning att ske. 

  • Reklamation
    Om du vill göra en reklamation på en skadad eller defekt vara, kontakta oss per mail [email protected] omedelbart efter leverans med foton på skadan och ditt ordernummer. Vid godkänd reklamation skickar vi återbetalningen inom en vecka. Gäller det transportskada ber vi dig även att reklamera direkt till DHL eller Postnord inom 7 dagar från att du har mottagit ditt paket. 
    "Observera  att formuläret enbart ska användas för  skador. Gäller det dröjsmål  eller förlust ber vi dig vänligen att  kontakta kundservice här.
     När  vi har tagit emot din reklamation skickar vi en bekräftelse till   angiven mailadress. Om vi skulle behöva kompletterande uppgifter kommer   vi att återkomma till dig. För att underlätta processen ber vi dig att   ta bilder på godset och emballaget, både detalj samt närbild." text från www.dhl.se


    DHL Kundservice
    https://www.dhl.com/se-sv/home/customer-service.html

    DHL Svar på vanliga frågor för privatpersoner
    https://www.dhl.com/se-sv/home/vara-divisioner/frakt/kundservice/vanliga-fragor/vanliga-fragor-for-privatpersoner.html

    Anmäl skadat paket
    https://www.dhl.com/se-sv/home/vara-divisioner/frakt/kundservice/sa-har-forbereder-du-ett-krav.html


    Viktigt att tänka på:

    • Anmälan av dold skada ska göras inom sju (7) kalenderdygn från leveransdatum.
    • Synlig  skada ska noteras omedelbart vid godsets mottagande,  på kvittens eller  i handdatorn och därefter reklameras enligt formuläret  nedan.
    • Vänligen notera att en kravfaktura som inkommer innan ett ärende är godkänt kommer att bestridas och returneras. "